Κανόνας νούμερο ένα: Δεν αρκεί να έχετε απλώς μια καλή ιδέα για να ξεκινήσετε μια επιχείρηση. Οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες πρέπει πρώτα να δουν την αγορά, να σχεδιάσουν ρεαλιστικά και να κινητοποιήσουν τα στρατεύματά τους για να επιτύχουν τους στόχους τους.
Στην πράξη, η όραση είναι μόνο ένα μέρος της εξίσωσης. Είναι εξίσου σημαντικό να γνωρίζετε πώς να αντιμετωπίζετε συγκεκριμένα προβλήματα και να είστε σε θέση να προωθήσετε τον εαυτό σας σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Εδώ είναι μερικά μόνο από τα βασικά:
- Εντοπίστε τη σωστή αγορά
Στην ιδανική περίπτωση, θα πρέπει να εισάγετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας σε μια νέα και ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά. Σε πιο ώριμους τομείς, θα χρειαστείτε ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για να διακριθείτε, π.χ. καινοτομία προϊόντων ή υπηρεσιών, εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών ή η σωστή τιμή.
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε μια εξειδικευμένη εταιρεία έρευνας για να σας βοηθήσει να συγκεντρώσετε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείτε για να προσδιορίσετε τη δυνητική αγορά σας, όπως τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία των ανταγωνιστών σας και τον χρόνο ανάπτυξης που απαιτείται για να ξεκινήσετε το προϊόν σας. Λάβετε υπόψη ότι κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, δεν θα πραγματοποιήσετε πωλήσεις.
- Βάλτε τους κατάλληλους ανθρώπους στο πλευρό σας
Τα άτομα της ομάδας διαχείρισης σας θα πρέπει να έχουν δεξιότητες που αλληλοσυμπληρώνονται. Οι καλύτεροι ηγέτες διασφαλίζουν ότι προσλαμβάνουν τους κορυφαίους ειδικούς για κάθε τομέα επιχειρήσεων. Δεν πρέπει να φοβάστε να προσλάβετε άτομα που έχουν, στους αντίστοιχους τομείς τους, περισσότερη εξειδίκευση από εσάς.
Θα πρέπει επίσης να εξετάσετε τους εξωτερικούς σας πόρους ως μέρος της ομάδας σας. Από πρακτικής άποψης, θα χρειαστείτε τεχνικούς, πωλητές και διευθυντές, δικηγόρο, λογιστικό γραφείο, καθώς και βοήθεια για το μάρκετινγκ ή τις δημόσιες σχέσεις.
Εάν δεν έχετε τους πόρους για να δημιουργήσετε ένα διοικητικό συμβούλιο, μπορείτε επίσης να επιλέξετε μια επιτροπή στρατηγικής και να προσκαλέσετε έναν εμπειρογνώμονα να ενεργεί ως ηχητικό συμβούλιο για τις επιχειρηματικές σας αποφάσεις. Στην προηγμένη τεχνολογία, υπάρχουν όλο και περισσότερες θερμοκοιτίδες που προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα βοήθειας για να αυξήσετε τις πιθανότητες επιτυχίας σας.
Τελικά, η πραγματική δοκιμασία είναι η αγορά. Για να προσεγγίσετε πελάτες γρήγορα και αποτελεσματικά, θα πρέπει να σκεφτείτε την πρόσληψη ειδικών μάρκετινγκ από την αρχή. Το μάρκετινγκ, αν και συχνά παραμελείται, είναι κρίσιμο για την επιτυχία οποιασδήποτε επιχείρησης.
- Σκεφτείτε τον δρόμο μπροστά
Αποφύγετε την πυρόσβεση και την απώλεια των μακροπρόθεσμων στόχων σας. Κάντε μια λίστα με όλους τους παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη άμεσα και μεσοπρόθεσμα, ειδικά εάν προβλέπετε ταχεία ανάπτυξη. Για να σας βοηθήσουμε να διαχειριστείτε αυτή την ανάπτυξη, πρέπει να εξετάσετε όλες τις διαθέσιμες επιλογές, όπως η αγορά ή η μίσθωση χώρων, επίπλων και εξοπλισμού. Μπορείτε επίσης να εξετάσετε το ενδεχόμενο ανάθεσης διαφορετικών λειτουργιών, όπως ανθρώπινου δυναμικού, αντί να το χειριστείτε εσωτερικά.
Στη συνέχεια, θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας παράγοντες ανάπτυξης, όπως η ενέργεια και οι πόροι, οι πρώτες ύλες, οι μισθοί, η χρηματοδότηση και οι τεχνολογικές ανάγκες. Εάν έχετε αξιολογήσει προσεκτικά τις δυνατότητες ανάπτυξής σας, είναι αποδεκτό να σκεφτείτε μεγάλα. Για παράδειγμα, εάν είστε τοποθετημένοι σε μια εξειδικευμένη αγορά, ενδέχεται να μην είστε κερδοφόροι εκτός εάν ξεκινήσετε τις εξαγωγές. Για να έχετε μια καλύτερη ιδέα για τις εξαγωγικές σας δυνατότητες , επικοινωνήστε με τις εθνικές, επαρχιακές και περιφερειακές υπηρεσίες υποστήριξης εξαγωγών, όπως αυτές που προσφέρουν οι καναδικές εμπορικές επιτροπές σε άλλες χώρες.
- Βάλτε τη χρηματοδότησή σας σε φόρμα
Οι νεοφυείς επιχειρήσεις συχνά χρηματοδοτούνται από τις αποταμιεύσεις των ιδρυτών τους (καθώς και από τις αποταμιεύσεις οικογενειών και φίλων). Σε πολλές περιπτώσεις, μπορεί να είναι απαραίτητο να αναζητήσετε εξωτερικά κεφάλαια όπως Angels (ιδιώτες επενδυτές), ταμεία επιχειρηματικού κεφαλαίου , ταμεία βοήθειας ή φορείς χρηματοδότησης κοινωνικής οικονομίας.
Φροντίστε να κάνετε την εργασία σας και να ξέρετε τι περιμένουν οι επενδυτές από εσάς. Ένας επιχειρηματίας που επενδύει σε εταιρείες είπε κάποτε: «Αν χτυπήσεις μια πόρτα πρόωρα, διατρέχεις τον κίνδυνο να σου κλείσει αργότερα, ιδιαίτερα τη στιγμή που είσαι πραγματικά έτοιμος να μπεις».
Μιλήστε στην BDC σχετικά με τις χρηματοδοτικές σας ανάγκες εκκίνησης . Η τράπεζα προσφέρει εξατομικευμένες λύσεις για επιχειρήσεις με υψηλές δυνατότητες ανάπτυξης.
- Χρησιμοποιήστε καλά τον χρόνο σας
Οι περισσότερες εταιρείες χρειάζονται χρόνο για να εδραιωθούν, πράγμα που σημαίνει ότι θα υπάρξουν περίοδοι που οι επιχειρήσεις θα είναι πιο αργές. Το κλειδί είναι να κάνετε καλή χρήση αυτού του χρόνου διακοπής, για παράδειγμα, μέσω δικτύωσης. Τρεις στρατηγικές δικτύωσης που μπορεί να είναι κατάλληλες, ανάλογα με την κατάστασή σας, είναι:
Συμμετοχή σε διαγωνισμό επιχειρηματικού σχεδίου για νέους επιχειρηματίες.
Συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις ή εκθέσεις.
Είσοδος στην επιχειρηματική κοινότητα με την ένταξη σε έναν επιχειρηματικό οργανισμό ( Καναδική Ομοσπονδία Ανεξάρτητων Επιχειρήσεων , Εμπορικό Επιμελητήριο, κ.λπ.) ή επαγγελματική ένωση.
- Σιδερώστε τις τεχνικές λεπτομέρειες
Υπάρχουν πολλοί κανόνες, ορισμένοι πολύ τεχνικοί, που είναι απόλυτες προϋποθέσεις για τη συνέχιση της ύπαρξης της εταιρείας σας. Για παράδειγμα, πρέπει να αποφασίσετε ποια νομική μορφή θα έχει η επιχείρησή σας, να σχεδιάσετε ένα λογιστικό σύστημα και να συμμορφωθείτε με τους κανονισμούς που καλύπτουν τις εργασιακές πρακτικές, την υγεία και ασφάλεια στην εργασία και την εκπαίδευση.
Στην επιχείρηση και τη βιομηχανία, μπορείτε να ξεκινήσετε μια εταιρεία με το όνομά σας . Ένας όμιλος μπορεί να σχηματίσει μια εγγεγραμμένη εταιρική σχέση ή μια ανώνυμη εταιρεία με διαφορετικό σύνολο κανόνων, προνομίων και ευθυνών. Εάν έχετε πολλούς εταίρους, θα πρέπει να συντάξετε μια συμφωνία μετόχων για να ορίσετε έναν αμοιβαίο κώδικα δεοντολογίας. Ή θα μπορούσατε να αποφασίσετε να δημιουργήσετε μια συνεταιριστική ή μη κερδοσκοπική οργάνωση.
Φροντίστε να κατοχυρώσετε τις ιδέες σας με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ή τουλάχιστον βεβαιωθείτε ότι προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, καταχωρισμένο εμπορικό σήμα ή εμπορικό μυστικό . Υπάρχει η πιθανότητα να παραβιάζετε τα δικαιώματα άλλης εταιρείας ως προς αυτό. Για να μάθετε, επικοινωνήστε με το Καναδικό Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας .
- Παραδώστε ένα σχέδιο που σημαίνει επιχείρηση
Βεβαιωθείτε ότι το επιχειρηματικό σας σχέδιο ενσωματώνει όλα τα παραπάνω. Το σχέδιό σας πρέπει να είναι συνοπτικό, συγκεκριμένο και να περιγράφει με ακρίβεια το επιχειρηματικό σας έργο. Γράψε το μόνος σου , καθώς είναι το όραμά σου. Και περιμένετε να κάνετε αρκετές επαναλήψεις προτού επιτύχετε το τελικό σας σχέδιο. Μην φοβάστε να λάβετε βοήθεια εάν τη χρειάζεστε. Δείξτε το σε ειδικούς, όπως λογιστές και δικηγόρους ή σε άλλους έμπειρους επιχειρηματίες. Λάβετε υπόψη ότι ένα επιχειρηματικό σχέδιο είναι κάτι περισσότερο από ένα λογιστικό έγγραφο. πρέπει να πουλήσει την ιδέα σας σε ένα πιθανό χρηματοπιστωτικό ίδρυμα.