Το Instagram είναι γεμάτο από παραδείγματα επιτυχημένων εταιρειών που παρουσιάζουν τα νεότερα gadgets, αθλητικά κολάν και μπικίνι όχι μόνο στους δικούς τους λογαριασμούς, αλλά και στους influencers με τους οποίους συνεργάζονται. Ωστόσο, όταν παρέχετε μια υπηρεσία στους πελάτες σας, πιθανότατα θα αντιμετωπίσετε τον ίδιο αγώνα με εκείνον που άρχισα να εργάζομαι για την εταιρεία συμβούλων πληροφορικής στην οποία εργάζομαι. Δεν υπάρχει σέξι προϊόν για να δείξετε, πόσο μάλλον μια influencer με εκατομμύρια followers που θα μπορούσατε να προσεγγίσετε για να παρουσιάσετε το προϊόν σας. Λοιπόν, τι κάνετε στο Instagram όταν προσφέρετε μια υπηρεσία, αντί για ένα προϊόν; Ακολουθούν 9 συμβουλές για μια επιτυχημένη στρατηγική Instagram για παρόχους υπηρεσιών.
- ΕΙΝΑΙ ΤΟ INSTAGRAM Η ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΓΙΑ ΣΕΝΑ;
Αρχικά, αναρωτηθείτε εάν το Instagram είναι η κατάλληλη πλατφόρμα για εσάς. Οι μέρες όπου είχαμε μια «στρατηγική για τα social media» έχουν περάσει προ πολλού. Σήμερα, γνωρίζουμε ότι χρειάζεστε μια διαφορετική στρατηγική για το Facebook από αυτή που χρειάζεστε για το Instagram. Μπορεί να ρωτήσετε, γιατί; Λοιπόν, κάθε πλατφόρμα κοινωνικών μέσων έχει πολύ διαφορετικό κοινό-στόχο.
Η μεγαλύτερη ηλικιακή ομάδα που εκπροσωπείται στο Instagram είναι μεταξύ 18 και 29 ετών. Έχετε μια περσόνα που ταιριάζει σε αυτό το ηλικιακό εύρος; Τότε το Instagram είναι σίγουρα για εσάς! Σκεφτείτε επίσης τα ενδιαφέροντα του κοινού σας. Είναι γενικά γνωστοί για τη χρήση του Διαδικτύου; Είναι και οι ανταγωνιστές σας στο Instagram; Εάν απαντήσετε ναι σε όλες αυτές τις ερωτήσεις, τότε σίγουρα δεν είστε παράξενοι στο Instagram!
- ΚΑΘΟΡΙΣΤΕ ΤΟΝ ΣΤΟΧΟ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ INSTAGRAM
Σε τι στοχεύετε; Θέλετε να πουλήσετε την υπηρεσία σας; Σε ποιον? Ή θέλετε να δημιουργήσετε μια ισχυρή επωνυμία εργοδότη; Είναι πολύ πιο εύκολο να καθορίσετε μια στρατηγική Instagram όταν ξέρετε τι στοχεύετε.
Στην εταιρεία στην οποία εργάζομαι, WORTH, κατασκευάζουμε ιστοσελίδες, πύλες και διαδικτυακές εφαρμογές για μεγάλα ιδρύματα όπως η κυβέρνηση και τα πανεπιστήμια. Δεν είναι τα πιο σέξι έργα, σωστά;
Έτσι, αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε το Instagram για να χτίσουμε την επωνυμία μας μοιραζόμενοι την κουλτούρα των εργαζομένων μας. Έχουμε ένα γραφείο στην Ολλανδία και στο Ηνωμένο Βασίλειο, πηγαίνουμε στη δουλειά από το σπίτι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, έχουμε πολλές ενδιαφέρουσες εσωτερικές εκδηλώσεις και για μια εταιρεία τεχνολογίας συνεργαζόμαστε με πολλές γυναίκες. Λοιπόν, μια πολύ καλή εταιρεία για εργασία, η οποία κοινοποιείται εύκολα μέσω Instagram.
- ΣΧΕΔΙΑΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΑΣ στο INSTAGRAM
Αφού καταλάβετε ότι το Instagram είναι το κατάλληλο μέρος για εσάς και έχετε καθορίσει τον στόχο σας, μπορείτε να σκεφτείτε το περιεχόμενο που θέλετε να δημοσιεύσετε.
Για τον λογαριασμό WORTH, αποφασίσαμε να δημοσιεύουμε τρεις φορές την εβδομάδα στο Instagram. Όχι τυχαία, αυτός είναι ο αριθμός των αναρτήσεων που βλέπετε στη σειρά σε ένα προφίλ Instagram. Κάθε Δευτέρα, δημοσιεύουμε ένα εμπνευσμένο απόσπασμα. Όλα αυτά παρατάσσονται στη δεξιά πλευρά του προφίλ μας στο τέλος κάθε εβδομάδας. Διευκολύνετε τον εαυτό σας και προγραμματίστε το περιεχόμενό σας εκ των προτέρων. Αυτή τη στιγμή κάνω έναν προγραμματισμό δύο φορές την εβδομάδα, αλλά μπορείτε επίσης να προγραμματίσετε έναν μήνα πριν, ή ακόμα περισσότερο.
- ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΠΡΟΤΥΠΑ
Δεν χρειάζεται να εφεύρετε ξανά τον τροχό για κάθε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αντίθετα, δημιουργήστε ένα πρότυπο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ξανά. Για το WORTH, έχουμε σχεδιάσει ένα διαστημικό φόντο το οποίο χρησιμοποιούμε για να δημοσιεύουμε μια παρακινητική προσφορά κάθε Δευτέρα, την #MotivationalMonday μας. Το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε είναι να αναζητήσουμε μια προσφορά και να προσθέσουμε γρήγορα το κείμενο στο πρότυπο στο Photoshop. Τόσο εύκολο! - ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΑ ΣΩΣΤΑ HASHTAGS
Το αν η χρήση hashtag λειτουργεί ή όχι είναι κάτι στο οποίο οι ειδικοί στα social media δεν φαίνεται να συμφωνούν.
Γεγονός είναι ότι οι εικόνες από μόνες τους δεν μπορούν να αναζητηθούν και θα χρειαστεί να προσθέσετε hashtags για να τις βρουν οι άνθρωποι. Αυτό σημαίνει ότι τα hashtags σας πρέπει να είναι σχετικά και ακριβή.
Με τον όρο σχετικό, εννοώ ότι τα hashtag που επιλέγετε πρέπει να είναι είτε trending είτε μοναδικά. Ένα μοντέρνο hashtag μπορεί να είναι για παράδειγμα μια εκδήλωση ή μια εθνική εορτή. Αυτά θα δημιουργήσουν σχετικά περισσότερη επισκεψιμότητα, επειδή πολλοί άνθρωποι θα τα αναζητούν. Τείνουν να χρησιμοποιούνται συχνά. Ένα μοναδικό hashtag δεν είναι τόσο δημοφιλές όσο το trending hashtag, αλλά θα μπορούσε να προσελκύσει τους κατάλληλους ανθρώπους. Ίσως δεν είναι πολλοί άνθρωποι που αναζητούν #ψηφιακόμετασχηματισμό, αλλά αν το κάνουν, είναι πιθανό να ενδιαφέρονται για την υπηρεσία της WORTH.
Όταν λέμε ακριβή, εννοώ ότι οι ετικέτες σας πρέπει να περιγράφουν αυτό που υπάρχει στην εικόνα σας. Η χρήση του #beach όταν δημοσιεύετε μια εικόνα του λογότυπου σας δεν είναι ακριβής και όσοι αναζητούν φωτογραφίες μιας παραλίας δεν θα κάνουν κλικ στην εικόνα του λογότυπου σας. Εκτός κι αν το λογότυπό σας περιλαμβάνει κατά κάποιο τρόπο παραλία.
- ΑΜΕΣΩΘΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣ ΣΑΣ
Μην απορρίπτετε απλώς το περιεχόμενό σας για χάρη της δημοσίευσης, αλλά προσπαθήστε να αλληλεπιδράσετε με τους ακόλουθούς σας.
Μπορείτε να το κάνετε εύκολα κάνοντας μια ερώτηση στη λεζάντα σας και αντιδρώντας στα σχόλια που λαμβάνετε. Σήμερα μπορείς απλά να κάνεις “like” σε ένα σχόλιο, αλλά είναι ακόμα καλύτερο να αντιδράς.
Επίσης, μην ξεχνάτε να ρίχνετε μια ματιά στις φωτογραφίες στις οποίες έχετε επισημάνει κάθε τόσο και να αλληλεπιδράτε μαζί τους είτε κάνοντας like είτε σχολιάζοντας την εικόνα. Τέλος, ελέγχετε τα Άμεσα Μηνύματά σας (DM) κάθε τόσο. Δεν θα θέλατε να χάσετε μια ευκαιρία κοινωνικής πώλησης!
- ΨΑΞΤΕ ΕΝΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙ ΓΙΑ ΣΑΣ
Μπορεί να έχετε ακούσει για
Hootsuite, ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται συχνά για τη διαχείριση πολλών λογαριασμών μέσων κοινωνικής δικτύωσης που θα δημοσιεύουν αυτόματα για εσάς. Ωστόσο, από τώρα δεν σας επιτρέπει να δημοσιεύετε απευθείας στο Instagram. Το μόνο εργαλείο που βρήκα που σας επιτρέπει να προγραμματίσετε μια ανάρτηση και να τη δημοσιεύσετε στο Instagram για εσάς, είναι το Preppr. Είναι αρκετά φθηνό, οπότε θα συνιστούσα να το ελέγξετε.
- ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ INSTAGRAM;
Αν δεν το κάνετε, είναι καιρός να το κάνετε. Τα Instagram Stories είναι εικόνες ή βίντεο που μοιράζεστε για 24 ώρες. Όταν βλέπετε έναν πολύχρωμο κύκλο γύρω από την εικόνα προφίλ κάποιου στο Instagram, σημαίνει ότι έχει ανεβάσει τουλάχιστον μια ιστορία για να την δείτε. Τα βλέπετε επίσης στην κορυφή της ροής σας στο Instagram.
Οι ιστορίες είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να μοιραστείτε διασκεδαστικά γεγονότα στον οργανισμό σας. Επειδή η εικόνα θα είναι στο διαδίκτυο μόνο για 24 ώρες και δεν θα εμφανίζεται στην πραγματική ροή σας στο Instagram, δεν χρειάζεται να είναι τέλεια.
Στο WORTH, συνηθίζουμε να δημοσιεύουμε Ιστορίες όταν πηγαίνουμε σε μια εκδήλωση, δουλεύουμε από το σπίτι, γευματίζουμε έξω μια ηλιόλουστη μέρα, καθώς και για το διαβόητο Fun Food Friday, όταν παραγγέλνουμε φαγητό για το γραφείο.
- ΕΜΠΛΕΞΕΤΕ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΑΣ ΣΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΜΕΣΑ
Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, είναι σημαντικό να συμμετέχετε ολόκληρη η ομάδα σας. Στην WORTH, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διευθύνονται από την ομάδα Creative Services. Αλλά ο πυρήνας της επιχείρησης είναι οι προγραμματιστές. Το κόλπο για μια επιτυχημένη στρατηγική μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι μόνο να εμπλέκονται τα μέλη της ομάδας που είναι έμπειρα στο μάρκετινγκ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και οι τεχνικοί, το οικονομικό τμήμα και ο Διευθύνων Σύμβουλος.
Όταν όλοι συμμετέχουν, είναι επίσης πιο πρόθυμοι να μοιραστούν πολύτιμο περιεχόμενο μαζί σας, να ασχοληθούν με τις αναρτήσεις σας και να ενθαρρύνουν την οικογένεια και τους φίλους τους να συνδεθούν μαζί σας στο Instagram.
Αυτές είναι οι συμβουλές μου για οποιονδήποτε πάροχο υπηρεσιών, B2B, B2C και κυρίως H2H, να ταράξει τη σελίδα σας στο Instagram. Μην ξεχνάτε ότι χρειάζεται χρόνος και υπομονή για να δημιουργήσετε τη σελίδα σας και να αυξήσετε ένα κοινό. Και να έχετε κατά νου ότι δεν χρειάζεστε 10.000 ακόλουθους, θα μπορούσε να αποδειχθεί πιο χρήσιμο να έχετε 500 ακόλουθους που ενδιαφέρονται πραγματικά για αυτό που έχετε να προσφέρετε.